reklama

Ako sa nás dotykové telefóny dotýkajú

Donútil ma môj starký telefón obzrieť sa po novom. A tak v rozumnej cene, bez zmlúv a faktúr, zaobstarala som si jeden z tých nablýskaných displejov. Padol do ruky, padol do oka a po ceste domov už aj vibroval v kabelke.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nuž ostalo zopár neprijatých hovoroch, kým sa palček naučil, ako hovory prijímať a neprísť pri tom o nervy.

Zvykli sme si na seba i na rozličné nepotrebné funkcie, ktoré sa nedajú vymazať a zaberajú miesto kvantu ponúkaných funkcií, z ktorých by som zopár uprednostnila. Rýchlo a jednoducho sa prispôsobuje komfortu kontroly elektronickej pošty, statusov, počasia, svetových noviniek, hľadanie v slovníku, volania a textovania zadarmo, spolu s poľahky vypĺňaním hluchých miest v komunikácii s nedotknuteľnou ľudskou rasou. Aj v zborovni býva niekedy príliš ticho, lebo s displejom s 265 tisíc farbami máme pestrejší vzťah než s kolegami okolo a navyše vyzeráme tak dôležito, keď musíme zodpovedať tým, s ktorými práve nie sme, aby sme ich mohli ignorovať, keď budeme odpovedať po vlnách tým, s ktorými práve sme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sa dotyk po dotyku približujeme k digitálnemu svetu, oddaľujúc sa teplu ľudských dlaní, či potľapkaní po pleci za dobrý výkon, pohladení po tvári či postrapateniu detskej hlávky, lebo naša ruka je zamestnaná ťukaním do virtuálnej klávesnice, ktorá si vyžaduje maximálnu sústredenosť, lebo inak si pán telefón zaktivizuje autokorekciu a pobaví prijímateľa na náš účet.

Voda, oheň a telefón je dobrý sluha, ale zlý pán.

Navyše v poslednej dobe sa telefónu zdá, že sa ho dotýkam príliš často, a tak fungujeme v režime neustáleho denného (do)bitia. Správa sa veľmi urážlivo a ja tým, že mu dávam možnosť chovať sa ako ľudská osoba, pristupujem k myšlienke, že je načase zmeniť náš status: Kristína went from being in relationship to being single.

Kristína Filušová

Kristína Filušová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som večný študent, pozorovateľ a čitateľ a niektorí vravia že i filozof, na filozofa som ešte nedorástla, ale tá myšlienka sa mi páči... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáZo životaCestou necestouReviewsSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu